9.03 FORMA / Baby Satan Records
9.03.2019
FORMAxDOMIE
https://www.facebook.com/events/379649692849203/
~ BABY SATAN RECORDS ~
Berliński label , który istnieje również w innych miejscach i innych czasach, ponieważ czas jest nieliniowy, a przestrzeń jest tylko iluzją.
A Berlin based label that also exist in other places and other times, since time is not linear and space is only an illusion.
______________________________________
DELEGACJA :
/CICCONE\ [DE]
// experimental / dark wave / ambient / shoegaze //
Projekt Diego Delgado, pochodzącego z Berlina grafika i operatora. Jego występowi na żywo towarzyszy projekcja video z taśmy 16 mm. Diego zabierze nas w na wpół improwizowaną podróż w głąb swoich muzycznych inspiracji. Po drodze usłyszymy elementy noise’u, ambientu, shoegaze’u, motorycznych mantr i eksperymentalnego techno.
https://octubretv.bandcamp.com/album/eps
/SISSY JOHNNY\ [DE]
// r o c k / post-punk / country //
Sissy Johnny to tajemniczy, solowy projekt współzałożycielki Baby Satan Records, która w labelu odpowiada również za stronę wizualną. Sissy Johnny zrodziła się z inspiracji filmami drogi, kowbojskimi butami i przedziwnymi snami. Sissy Johnny to muzyczny odpowiednik pamiętnika, pisanego przy dźwiękach post-punka, w samochodzie mijającym rogatki miasta, pędzącym w stronę falujących złotymi kłosami pól.
https://sissyjohnny.bandcamp.com/releases
/DANE JOE\ [DE]
// witchpop / dark ambient / experimental //
Dane Joe tworzy klimatyczny i upiorny pop, inspirowany środkami transportu publicznego, psychodelikami i podróżami transportem publicznym po psychodelikach. W zeszłym roku Dane Joe wydała w Baby Satan Records swój debiutancki album „New Age”, zapoczątkowując działalność labelu.
https://www.instagram.com/danejoe_baby/
/SKY\ [PL]
Dźwiękowy rytuał egzorcyzmowania smutku i lęków. W swoich nagraniach, używając języka snu i koszmaru, onirycznych harmonii wokalnych i melancholijnych pasaży syntezatora, SKY stara się wywołać duchy przeszłości i uśpić wewnętrzne demony. W jej piosenkach wybrzmiewa klimat zaginionego epizodu serialu Twin Peaks. Jej drugi album „p r e y” został wydany wspólnymi siłami Trzech Szóstek i Baby Satan Records.
https://sorrowkillsyouth.bandcamp.com/https://www.instagram.com/sorrowkillsyouth/
organization/production : FORMA :
hosted by : DOMIE :
P A T R O N U S Y
Trzy szóstkii // https://3szostki.pl/
Undertone // https://undrtn.pl/
|TAKE YOUR DRINKS | SEE YOU THERE
Adelina Cimochowicz SPIŻARNIA / Pokaz filmu KISZONIA by Horacy Muszyński / Koncert Katie O’Neil / 15.03.2019 – 14.04. 2019 LINK:
24.03 Warsztaty Chlebowe z Łukaszem Radziszewskim
https://www.facebook.com/events/2362499097093489/
Serdecznie zapraszamy na warsztaty z Łukaszem Radziszem poświęcone pieczeniu chleba na zakwasie. Podczas warsztatów Łukasz podzieli się wiedzą, umiejętnościami oraz porcją starożytnego podlaskiego Zakwasu.
Należy zabrać ze sobą własną formę/blachę/naczynie do pieczenia.
Start: Niedziela, 24.03, godz. 14:00
DOMIE, św. Marcin 53a
Zapraszamy do zapisywania się. Zgłoszenia przyjmowane są do soboty 23.03 do północy, poprzez wiadomość na facebooku albo mail: stowarzyszeniekomplet@gmail.com
Temat: warsztaty chlebowe
—
„Nasz domowy zakwas otrzymaliśmy w podarunku od znajomej z sąsiedniej wsi. Z kolei ta, kilkadziesiąt lat temu dostała go przypadkiem w Białymstoku. Tutaj historia zaczynu pod chleb się urywa, oprócz tropu, że zakwas przywędrował jeszcze z innej części Podlasia. Gdy straci się kontakt z poprzednim właścicielem, trudno określid skąd pochodził zakwas. Dzięki współczesnej swobodzie przemieszczania się i budowania nowych relacji – ta cicha, binarna wymiana poszerzyła zasięg. Kolejne słoiki z porcją naszego regionalnego, domowego zakwasu-startera, już od dawna żyją na całym świecie, w miejscach bardzo odległych i innych od Podlasia. Wraz z przemieszczaniem się i rozdzielaniem zakwasu, wytwarza się forma lokalności. Jest tu w sumie mowa o tworzeniu nowej, wyszukanej i nietypowej struktury społecznej, networkingu.
Kim są dla siebie ludzie połączeni takim domokrążnym artefaktem? Wyobrażam sobie, że od zawsze był to szczególny element sąsiedzkiej dyplomacji. Mimo wszystko to dobry, o ile nie jeden z najlepszych sposobów podtrzymywania wzajemnej przychylności i dobrej pamięci. Ekonomia daru. Dzielimy się potencjałem, możliwością zrobienia chleba samodzielnie. Taniego, zdrowego i własnego. Są w tym zawarte najprostsze, fundamentalne emocje i komunikaty. ” (Łukasz Radzisz, fragment tekstu „Zakwas”)
Łukasz Radzisz, ur. 1989 w Białymstoku. Absolwent ASP w Warszawie. Pracuje w różnych mediach. Na razie podstawowe formy to chleb, rysunki i Galeria Komputer. Od kilku lat rozbudowuje społeczność domorosłych piekarzy – stworzoną od podstaw wokół specjalnego, starożytnego Zakwasu. Interesuje się utopiami społecznymi i szeroko rozumianą, zbiorową percepcją.
Wydarzenie towarzyszy wystawie Adeliny Cimochowicz „Spiżarnia”
29.03 Rokitnikowa Kuracja z Dianą Lelonek
https://www.facebook.com/events/629789890818544/
Serdecznie zapraszamy na piątkowe spotkanie w domowej atmosferze z Dianą Lelonek! Główny temat spotkania: ROKITNIK.
W ten piątek spotkamy się z Dianą, aby porozmawiać i posłuchać o hałdzie rokitnikowej, której jest inicjatorką, o odkrywkach, możliwościach przetrwania w dobie katastrofy środowiskowej. Napijemy się herbatki rokitnikowej i pooglądamy zdjęcia i filmy z opuszczonych miast post–odkrywkowych.
Hałda Rokitnikowa / Seaberry Slagheap
Lokalna inicjatywa przetwórcza. Zajmuje się wyciskaniem Soków z hałd po odkrywkach węgla brunatnego w Wielkopolsce Wschodniej. Pierwsze zbiory rokitnika odbyły się na jesieni 2018 roku, soki które powstały, stały się podstawą do akcji w czasie Szczytu Klimatycznego w Katowicach. Obecnie trwają przygotowania na kolejny sezon rokitnikowy i Dni Rokitnika przewidziane na październik 2019.
Rokitnik na terenie Polski występuje naturalnie jedynie na terenach nadmorskich. W innych częściach kraju występuje głównie na terenach po odkrywkowych. W Wielkopolsce Wschodniej można go spotkać w niezwykle dużych ilościach. Jadąc przez region nie sposób nie zauważyć krzaków rokitnika pojawiających się w wielu miejscach. Tworzą one rokitnikowe zarośla czasami zajmujące bardzo duże powierzchnie, np. hałda po odkrywce Jóźwin I. Ta stepowa roślina doskonale przyjmuje się na jałowej po przemysłowej ziemi. Obecne w Wielkopolsce zjawisko stepowienia – wywoływane zmianami klimatycznymi, ubogie opady deszczu (jedne z najniższych w kraju) oraz osuszanie terenów przez odkrywki węgla – może spowodować, że to właśnie rokitnik będzie dla tego regionu rośliną przyszłości. Ta post–apokaliptyczna w tym kontekście roślina jest bardzo wielowarstwowa. Ma wiele pozytywnych aspektów – dzięki swoim właściwościom przystosowuje ziemię pod nadejście bardziej wymagających gatunków. Jednocześnie rokitnik jest bogaty w ogromne ilości witamin i antyoksydantów, nazywany jest super–foodem. Czy wobec tego nie lepiej aby Wielkopolska Wschodnia była kojarzona zamiast z węglem z rokitnikiem? Zagłębie rokitnikowe zamiast węglowego. Rokitnikowa hałda ma na celu popularyzację tej idei.
DIANA LELONEK – (ur. 1988 roku) artystka, doktorantka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W swojej praktyce twórczej analizuje relacje człowieka z innymi gatunkami, podejmuję krytykę antropocentryzmu, jest zaangażowana w działania na rzecz klimatu. Nominowana do prestiżowych nagród artystycznych, laureatka Paszportu „Polityki” 2018 w kategorii sztuk wizualnych.
11.04 Zaumne / Wszystko / niemy dotyk / Skinny Girls
7.06 Koncert Pisst Mist 7.06.2019
Koncert Pisst Mist
https://www.facebook.com/events/683659495424644/
7.06.2019
Ladies&Gentlemen,
This Friday we presents our Friends from Ireland:
SSMMUUTT
Inspired by trashy 70’s occult pornography SSMMÜTT are a three piece ubergruppe from Dublin playing industrial, noisey kosmiche music with brightly coloured, devilishly themed psychedelic visuals.
TRAASHBOO
A grumpy and loony rebel squeezing a big load of frustration out of his vocal cords.
From nine to five he’s pulling 1100liter trashcans, caring for an elderly woman, cleaning a bar and a hostel.
For the money? A passing fancy? Yes. But no. A breeding ground for a society-critical squaller who’s fly fishing for senselessnessmonster in our middleeuropean blablabla. Lots of rapping, shouting, screaming, opera singing and jumping.
I AM THE MAIN CHARACTER
I Am The Main Character are a group comprised of several musicians from the Dublin improvised music scene.
Furious and mercurial, this electronic/live combo rip through super accelerated 'pop’ tracks, often in 2 minutes or less.
Stemming from the deluded protagonist nature of their subject matter, the two vocalists fight live on stage for the starring role.
DJ JC LEISURE – Tape DJ Jake z Liverpoolu.
Wykona set mieszanki muzyki archive of jungle/pirate radio.
Jako ciekawostka, jest to jeden z nielicznych dj, którzy grają z użyciem kaset.
https://jcleisure.bandcamp.com/
SSMMUUTT [psych kosmiche, IRL]
soundcloud
Traashboo [noise rap, DE]
http://hoermirzu.com/traashboo
I Am The Main Character [noise punk, IRL]
soundcloud
ALSO:
VVRNG MSK FRM BRLN
design:
Robert Ickis Mirolo Illustrator
27.06 Rzuty Cegłą / Spotkanie z Tiną Keserović
https://www.facebook.com/events/695408687575761/
Tina Keserović jest jugosłowiańską (z konieczności także austriacką) artystką, która łączy aktorskie wykształcenie z innymi dyscyplinami, aby produkować, kuratorować i performować opór w kontekście pracy kulturalnej.
Tina opowie o własnym doświadczeniu pracy w obu Europach: zachodniej i południowo – wschodniej (Bałkany), oscylowaniu pomiędzy tymi dwiema przestrzeniami. Przytoczy między innymi przykłady:
- walki z lokalną władzą podczas organizowania Festiwalu Zadar Snova i innych konfliktów środowiskowych mających miejsce w Zadarze (w którym mieszka)
- współpracy i rozliczeń z Fundacją Roberta Bosha, w której pomimo realizacji projektów obliczonych na łączenie ludzi z różnych obszarów kulturowych, występuje na tym polu wiele nieporozumień i konsternacji
- zmiany frontów w instytucjach i poza nimi, polityki wobec osób uznawanych za obce (np. nieoryginalnie niemieckie) i sposoby ich przełamywania (strategie wypracowane w przygotowaniach Das Erbe z Ersanem Mondtagiem czy praca z Pinar Karabulut)
- przywoływania zimnowojennej inicjatywy Ruchu Państw Niezaangażowanych, która łączyła 120 krajów ideami antyimperialistycznymi, antykolonialnymi, antyrasistowskimi i sprzeciwem wobec innych form opresji jako części swojej historii
Tina przytaczać będzie przykłady w formie raportu, chce wypunktować te praktyki, które stosowane w lewicowych scenach kulturalnych, niszczą je i osłabiają, podczas gdy faszyzm umacnia swoje struktury i rośnie.
Tina opowie także o realizowanych przez siebie projektach, między innymi przedsięwzięciu angażującym artystki z różnych części byłej Jugosławii i przywołującym strategie oporu stosowane przez Antyfaszystowski Ruch Kobiecy, na przykład nawiązujący do postaci partyzantki Nady Dimić Nadin Artikal, w którym działania performatywne związane są z produkcją feministycznych ubrań implementujących idee zrównoważonego rozwoju.
11.07 Dave Philips / Emerge / Emptyz / Dąbrowski
https://www.facebook.com/events/358226218151778/
DAVE PHILLIPS (CH)
EMERGE (DE)
EMPTYZ (PL)
DAWID DĄBROWSKI (PL)
DOMIE, Święty Marcin 53A, Poznań
11.07.2019, godz. 19.00
wstęp 10 lub 20 zł (wedle uznania)
dave phillips / dp
sound as communication in direct and primal form, a language, a tool of metaphysics, a conscience and a consciousness. works that oppose the omnipresent restriction and reduction of life and living, and activate primordial shared emotions otherwise hidden under the debris of civilisation, inviting rumination, encouraging intervention, endorsing catharsis, liberating, therapeutical. sonic activism, ritual protest music.
touching on topics such as environmental sensitisation, sentient awareness, animal and human rights and existentialism, dp is actually more interested in how these and related topics interconnect, the hyperconnectivity some call chaos. ringing in the era of humanimal.
methods are audio de/construction, composition, sonic rituals, psycho-acoustics and performance. tools are voice, body, field recordings, electronics, objects, video.
born 1969 in switzerland, dp has been sonically active for 30+ years, has appeared on over 200 releases
and has played near to 600 concerts in 50 countries.
www.soundcloud.com/dave-phillips
www.dave-phillips.bandcamp.com
Sascha Stadlmeier (b. 1977) has been releasing electroacoustic music with his project EMERGE on international labels such as Drone Records, Tâalem and Frozen Light since 2001. A composer working at the intersections of musique concrète, drone, and noise, he has also been an increasingly active presence in the field of free improvisation since 2016. In addition to live electronics, his improvisation practice involves guitar, bass, and amplified objects. Collaborations with other musicians from a very wide range of styles form an important part of his work, with collaborators including If,Bwana, Doc Wör Mirran and Toy Bizarre. He has been touring Europe extensively, with concerts in France, Belgium, Italy, Spain, Switzerland, Austria, Russia, Poland, the Czech Republic, Slovakia, Hungary, Slovenia, Serbia, and Bulgaria. His music has been presented at many international festivals including Avantgarde Festival, lab30, 20 years of MGNM, Zasavje Noisefest, Ecological Sound of Varna Fest and Autistic Campaign Fest. While a prolific composer and performer, Stadlmeier has also created various sound installations and a radiophonic composition for West German Radio’s renowned Studio of Acoustic Art. Since 2010, his label attenuation circuit has established itself as an important hub in the international experimental music scene, with releases by more than 100 artists from numerous countries to date. attenuation circuit also regularly organises concerts of experimental music at Stadlmeier’s home base in Augsburg, Germany.
https://emerge.bandcamp.com/album/narcoses
https://emergeac.wordpress.com/
https://www.facebook.com/emerge.dependenz/
EMPTYZ works on the extremes. It balances between harsh and noisy textures and soft soundscapes. It combines deep backgrounds, glitch art, instrumental loops and aggressive harsh noise to create songs with a very personal feel.
https://www.facebook.com/pg/emptyzzzz
https://www.youtube.com/watch?v=SeFvjK97fwk
Dawid Dąbrowski
composer, improvizer, music producer and performer. His sound can be described as modular-fiction / sonic anomalies.
https://soundcloud.com/…/dawid-dabrowski-live-ucho-2018…
23.07 Marti Guillem [DLight] in DOMIE
https://www.facebook.com/events/494004598028654/
23.07.2019 (wtorek)
godz. 19.00 – 21.00
wstęp: 10zł
Artysta multidyscyplinarny urodzony w Walencji,kreator instrumentów, muzyk, performer przez wiele lat związany z berlińską podziemną sceną muzyki eksperymentalnej, jego najnowszy projekt DLIGHT, skupia się na budowaniu struktur dzwiękowych w oparciu o sygnały świetlne wychodzące z własnoręcznie skonstruowanych osobliwych maszynerii.
https://www.youtube.com/watch?v=tF2mlk7RBmU
https://www.youtube.com/watch?v=i0XA9-zXDvM
http://marti-net.blogspot.com/
***
We invite you to concert at DOMIE
This time we will host Martí Guillem
ENJOY!
23.07.2019 (Tuesday)
start: 19.00
finish: 21.00
entry: 10zł for travelling artist
………………………………………………………
DLIGHT
DLIGHT is the most recent project from Martí Guillem.
DLIGHT is based on the sinestesic effect light-sound-light.
Different artifacts are created with the possibility of controlling different kinds of light and sound parameters that effect eachother.
A poetical and hypnotic experience out of standards.
………………………………………………………
MARTÍ
Heterodox artist, who manipulates electronic devices, sounds, images, videos, actions and objects, where it often becomes unusual, unique. Improvisation, experimentation and diy are combined, irreverently but reflexive, mostly in ephemeral proposals. It is characterized by a fresh and changing language that reflects on the social habits and the relationship between creativity and everyday life. He has collaborated with many artists such a dancers, visual artists and performers, and played music and improvised sound with different groups and musicians. His solo works are focused on constant expansion and learning.
During last years Martí has played and performed more than 100 performative-concerts around Europe, in cities like Vienna, Rome, Oslo,Paris,Barcelona,Valencia, Madrid, Berlin Leipzig, Stokholm, Istanbul, Warszawa, Prague, etc…
more information in: marti-net.blogspot.com
……………………………………………………………….
// FORMA
// DOMIE
31.07 Lucy / Mruwki / Max Hima / Elias / Deep Eden / Wszystko w DOMIE
https://www.facebook.com/events/2275943619187549/
Wieczór pełen muzy – środa, ostatni dzień lipca w DOMIE.
Awangardowy artysta syntpopowy znany jako Lucy (były członek kolektywu Dark World), przyjeżdża z Massachusetts na pierwszą europejską trasę po Polsce, aby zapewnić słuchaczom wieczór pełen żywego umierania w czyichś ramionach. Znany ze swoich niebanalnych kompozycji, Lucy przedstawia każda emocje jako osobny świat warty bycia odkrytym i zbadanym w całości, bez względu na konsekwencje.
Razem z Lucy zagrają młody artysta Mruwki wykonujący rozmarzone kolaże rytmiczne celem odkrywania emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, Elias eksplorująca tajemnicze otchłanie muzyki klubowej, oraz debiutujący Max Hima, który zaprezentuje swoje utwory ze zbioru „Jaką robiłem muzykę, kiedy mówiłem, że robię muzykę o miłości”.
Szaleńczość wieczoru dopełnią lokalsi Deep Eden (shitnoise/ambient) i WSZYSTKO (punktrap/brainwrap).
Rzeczy dla uszu:
10.08-18.08 THE ROLL by Line Larsen in DOMIE
https://www.facebook.com/events/2399543440139904/
Rolka
Alienacja i iluminacja
Na bardzo długiej rolce kasowej narysowana jest, namalowana i napisana historia stworzona podczas kilku dni w norweskiej przyczepie kempingowej, naładowana słońcem i batonami proteinowymi. Dzień-sen, fantazja, wizja rzeczywistości gdzie buldożerowanie status quo jest codzienną praktyką, gdzie przeszłość, teraźniejszość i przyszłość żyją razem, gdzie wszystkie sprawy związane z władzą wypływają na wierzch i każdy może wtedy rozpoznać swoją pierwotną stronę. To także miejsce gdzie nowe drogi bycia zaczynają rosnąć niczym las, mecze boksu zostają w tyle jako droga radzenia sobie z tłumionymi emocjami i ludzie tańczą na dachach budynków przekraczając własne limity i stare wzory wierzeń.
Nie myślałam o tym wszystkim rysując, to przyszło raczej jako odczucie miejsca, a więc i odczytanie może iść w każdą stronę, niech rezonuje z wami.
Line Larsen
Line Larsen jest norweską artystką mieszkającą i tworzącą w swoim pokoju w Kopenhadze. Prowadzi tam projekt Stay at Home Studios, poprzez który opowiada o świecie z pozycji osoby pozostającej w domowej samotności.
Stay at Home Studios z czasem poszerzyło się o projekt Studio Work Out Larsen, w którym ćwiczenia fizyczne i nomenklatura związana z przymusem utrzymania ciała w dobrej kondycji fizycznej jest zestawiona z wewnętrznym przymusem tworzenia. Wprowadzając w swoją praktykę kryterium higieny, Line przygląda się wysiłkowi nie jako pochodnej pracy twórczej, ale jej integralnej części. Jest to praca ciągła i wykańczająca, odbywającą się w towarzystwie energetyków, filmów motywujących i muzyki hardcore.
Drugą gałęzią jej działalności są interwencje w przestrzenie naturalne, norweskie krajobrazy i klisze wizualne, które, w geście niemożliwego powrotu, przekształca i deformuje.
Prezentowany na wystawie obiekt „Rolka” jest rysunkiem długości stu metrów nawiniętym na hantle. Został wykonany podczas pobytu Line w Norwegii – miejscu wakacji i domu. „Rolka” to intensywny raport z jednego z tych momentów, kiedy ciało opuszcza pokój i dzieją się rzeczy niezwykłe.
tekst: Martyna Miller
______________________________________________________
Projekt współfinansowany z budżetu miasta Poznania. #poznanwspiera #domie
18.08 - 21.08 DOMIE MODY LIMANKA
https://www.facebook.com/events/575135349687714/
Dom Mody Limanka, Ostatni pociąg do Warszawy, 2019
film, 22 minuty
Dom Mody Limanka to powołany w połowie 2017 roku i upadły w maju 2019, łódzki kolektyw artystyczny. Działalność grupy w dużej mierze skupiała się na organizowaniu wydarzeń artystycznych w mieszkaniu wynajmowanym przez członków i członkinie DML. Jego siedziba mieściła się w byłym gabinecie ginekologicznym, gdzie praca zawodowa i życie prywatne toczyły się równolegle. Podobnie dla kolektywu mieszkanie funkcjonowało jednocześnie jako przestrzeń prywatna i publiczna, stając się: pracownią, galerią, showroomem, domem, a przy okazji najnowszej produkcji również planem zdjęciowym.
Film Ostatni pociąg do Warszawy jest produkcją wieńczącą działalność grupy, opowiada o życiu kolektywu, którego mityczne 5 minut sławy minęło. Bohaterowie stają u progu decyzji, czy przeprowadzić się do stolicy, z doszczętnie rozkopanej i trapionej niedostatkiem Łodzi, czy zostać i realizować utopijny projekt o „prowadzeniu działalności artystycznej na peryferiach tego kraju”
Organizacja Zuzanna Siemińska
Dyskusję poprowadzi Tomek Pawłowski
25.09 ADAM GOŁĘBIEWSKI / SHARIF SEHNAOUI / TONY ELIEH
https://www.facebook.com/events/572973336780040/
ADAM GOŁĘBIEWSKI / SHARIF SEHNAOUI / TONY ELIEH
Polsko-Libańska grupa założona w Bejrucie w 2016 roku. Gołębiewski, Sehnaoui i Elieh, to artyści o bardzo dużym doświadczeniu scenicznym i dorobku na polu muzyki eksperymentalnej, biegle posługują się możliwościami wyrazowymi swoich instrumentów. Owocuje to muzyką namiętną choć bezkompromisową, o wybitnie krytycznym odniesieniu wobec formy, rytmu i melodyki.
Adam Gołębiewski – perkusja
Sharif Sehnaoui – gitara elektryczna
Tony Elieh – gitara basowa
Sharif Sehnaoui – Gitarzysta, czołowa postać libańskiej sceny eksperymentalnej. Założyciel i dyrektor międzynarodowego festiwalu Irtijal, działającego nieprzerwanie od 20 lat. Prowadzi dwie wytwórnie: Al Maslakh i Annihaya. Współtworzy A Trio (z Mazenem Kerbajem i Raedem Yassinem), Wormholes Electric, Karkhana. Przez lata współpracował z takimi muzykami jak Michael Zerang, Paed Conca, Thierry Madiot, Fabrizio Spera, Franz Hautzinger, Xavier Charles, Tarek Atoui, Tony Buck, Maurice Louca, Susie Ibarra, Eddie Prevost, Jean-François Pauvros, Alan Bishop, Umut Caglar Michael Vorfeld i Saadet Turkoz.
Tony Elieh – gitarzysta basowy i fotograf. Jest jednym z założycieli legendarnej Bejruckiej, post-punkowej grupy Scrumbled Eggs, jest członkiem grup Karkhana, Wormholes Electric i Johnny Kafta’s Anti-Vegetarian Orchestra. Jego twórczość oscyluje miedzy noise rockiem a free improvisation.
Adam Gołębiewski – perkusista, muzykolog. W swojej pracy koncentruje się na rozszerzaniu możliwości zestawu perkusyjnego i instrumentów perkusyjnych w zakresie ich brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni i dojmujący język dźwiękowy. Występował i nagrywał z czołowymi przedstawicielami muzyki eksperymentalnej i improwizowanej: Yoko Ono, Thurstonem Moorem, Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Kenem Vandermarkiem, Johnem Edwardsem, Kevinem Drummem i wieloma innymi.
VIDEO:
AUDIO:
https://soundcloud.com/adamgolebiewski
BENT HANAA , Jasmina Metwaly / 24.10 - 7.11.2019
BENT HANAA , Jasmina Metwaly / 24.10 – 7.11.2019 https://www.facebook.com/events/440250440176683
BENT HANAA
24.10, czwartek:
godz. 19:00 otwarcie drzwi (open doors)
godz. 20:00 performance
wystawa czynna 24.10 – 07.11
kuratorka: Katarzyna Wojtczak
wsparcie techniczne: Krystian Piotr
(ENG FOLLOWS)
Bent Hanaa jest to instalacja audialna, która jest wynikiem zeszłorocznej rezydencji Jasminy Metwaly w DOMIE. Jasminy ojciec miał na imię Hanaa, co w zasadzie jest żeńskim imieniem, oznacza szczęście, radość, pokój. Bent Hanaa w języku arabskim znaczy „córka szczęścia”, które Jasmina przyjęła za swój pseudonim.
Punktem wyjścia tej pracy jest wykonanie a cappella Tulet Ya Mahla Nourha, jednej z najpopularniejszych piosenek egipskiego kompozytora i piosenkarza Sayeda Darwisha. Napisana na początku XX wieku, Tulet Ya Mahla Nourha to piosenka o dziewczynie, która rano idzie doić krowy, po drodze zatrzymują ją spojrzenia i podziw chłopca.
Jednak tutaj mamy do czynienia z czymś więcej niżeli jedynie pięknym śpiewającym głosem – młoda kobieta negocjuje złożone poczucie przynależności.
Śpiewając Tulet Ya Mahla Nourha, Jasmina Metwaly buduje pozycję feministyczną przeciwko specyficznej, nacjonalistycznej i patriarchalnej kulturze. Dźwięk ma charakter polityczny poprzez rozszerzenie lub ograniczenie granic ciała (Brandon La Belle) i to właśnie robi Metwaly z Bent Hanaą: odzyskuje głos i ujawniając swoją słabość poprzez modulację głosu, odnajduje swoją siłę. To nagranie sugeruje ciągłe pytania i zrozumienie siebie: jakie jest moje miejsce, co mogę zrobić?
Na końcu utworu, kiedy trudno będzie rozpoznać jeden głos, można pomyśleć, że Jasmina nie jest jedyna, nie jest monolitem i (przede wszystkim) nie jest sama…
Wychowana przez polską mamę i egipskiego ojca Jasmina Metwaly jest artystką i reżyserką z Kairu i Berlina, współzałożycielką kolektywu Mosireen. Pracuje z video i filmem, a ostatnio znowu zaczęła rysować. Lubi pracować z ludźmi i ich historiami w ramach różnych materiałów, w tym tekstów i materiałów archiwalnych, takich jak: skrypty, rysunki, wykłady, instrukcje i obrazy.
Ugruntowana w spektaklu i teatrze jej prace koncentrują się na praktykach procesowych, które mają efekt społeczny, poprzez który generują się napięcia między uczestnikami i publicznością.
Przyjmując pozycję obserwatora / gawędziarza, bada sposoby, w jakie obrazy przekraczają granice, jak rola osoby stojącej za kamerą zmienia się wraz z opowieściami i jak wpływają one na pamięć zbiorową. Jej prace polegają na analizie metodologii samego tworzenia, gromadzeniu i archiwizowaniu zdjęć oraz ich przyjmowaniu nowe znaczenia, gdy zostaną usunięte z pierwotnej intencji. Interesuje ją, w jaki sposób historie tworzą historie, które zacierają z góry założone granice między dokumentacją a fikcją.
To wydarzenie jest możliwe dzięki dofinansowaniu z Wydziału Kultury Miasta Poznań.